Pech in Nederland

WIE

Volvo Card geeft binnen de vermelde geldigheidsduur de rechtmatige gebruiker van de Volvo het recht om een beroep te doen op de hulpverlening van Volvo Assistance.

WAT

Onder Volvo Assistance valt de Volvo met een kenteken dat vermeld staat op de bevestigingsbrief. Hulp aan de aangekoppelde caravan of aanhanger is uitgesloten, met uitzondering van een lekke band.

WANNEER

U kunt 24 uur per dag een beroep doen op Volvo Assistance:

  • Bij mechanisch of technisch defect (binnen en buiten uw woonplaats), waardoor uw Volvo niet meer kan rijden. Ook als u uw lichten heeft laten branden.
  • Bij verlies van sleutels door welke oorzaak dan ook, zorgen wij ervoor (indien mogelijk) dat iemand uw reservesleutel ophaalt.
  • Bij verkeerd getankte brandstof wordt uw auto direct vervoerd naar de dichtbijzijnde Volvo-dealer. De kosten gerelateerd aan het legen van de tank en de nieuwe brandstof worden niet door Volvo Assistance vergoed.
  • Als u een keer zonder brandstof komt te staan.
  • Bij één lekke band:
    • Zorg ervoor dat uw reserveband in goede staat is en u de sleutel van de afsluitbare wielmoeren bij de auto heeft. NB: een zogenaamd Special Spare geldt als een normaal reservewiel.
    • Indien u meerdere banden tegelijk lek rijdt, valt dit niet onder Volvo Assistance, maar moet u een beroep doen op de alarmcentrale van uw autoverzekering.
    • Indien uw Volvo zonder reservewiel is geleverd en de reparatieset blijkt onvoldoende voor reparatie, dan wordt uw Volvo naar de dichtstbijzijnde Volvo-dealer gebracht.

WAT DOET VOLVO ASSISTANCE VOOR UW AUTO?

Sleutelhulp
De monteur bekijkt ter plaatse of hij uw Volvo kan repareren. Mocht de reparatie binnen drie kwartier niet lukken, dan wordt de auto plus eventuele aanhanger vervoerd naar de dichtstbijzijnde Volvo-dealer. Als de reparatie langer dan 1 dag zou duren, dan wordt de auto naar de Volvo-dealer gebracht waar deze normaal in onderhoud is. Volvo Assistance verzekert maximaal één keer de transportkosten. Daarom dient u vóór de inzet van het transport aan te geven of de auto naar de dichtstbijzijnde Volvo-dealer of de eigen Volvo-dealer gebracht moet worden.

WAT DOET ASSISTANCE VOOR U?

In geval van mechanische/technische pech
Als uw auto niet dezelfde dag kan worden gerepareerd dan stellen we u een vervangende huurauto van (zo mogelijk) dezelfde klasse ter beschikking, voor maximaal 3 werkdagen en 100 kilometer vrij per dag. Denkt u in dat geval wel aan een geldig rijbewijs en een creditcard voor de borgstelling.

In geval van een ongeval of ruitschade
Volvo Assistance is géén auto-, ongevallen-, en/of reisverzekering, wel kunt u bij een ongeval of ruitschade contact opnemen met Volvo Assistance. In dergelijke gevallen coördineren wij de hulpverlening, zodat u snel door uw eigen verzekeraar wordt bijgestaan. U heeft dan recht op 1 dag vervangend vervoer, 100 kilometer vrij, om alles met de verzekeraar te regelen. Mits vervangend vervoer niet meeverzekerd is via uw eigen verzekering.